ERASMUS AKREDITACIJA
ZA PODROČJE ŠOLSKEGA IZOBRAŽEVANJA-KA120-SCH
Koordinator: Đulijana Juričić in Mateja Zalaznik
Člani: Marjana Gvardjančič in sodelujoči učitelji
Program Erasmus+, ki se je začel izvajati leta 2014, je ustvaril številne priložnosti za mobilnost in sodelovanje na področju izobraževanja, usposabljanja, mladih in športa. Udeležencem zagotavlja dragocene spretnosti in izkušnje, pomaga pa tudi pri posodabljanju izobraževanja, usposabljanja in mladinskega dela po vsej Evropi. Cilj novega programa (2021–2027) je postati še bolj vključujoč, dostopen in trajnosten. Pomembni cilji vključujejo podporo digitalnemu prehodu v evropskem izobraževanju in pomoč pri vzpostavitvi evropskega izobraževalnega prostora. Erasmus akreditacija je v okviru novega programa nov način dostopa do aktivnosti mobilnosti.
Šole je v obdobju 2024-2027 vključena v Erasmus akreditacijo, ki šoli daje dostop do priložnosti za učno mobilnost v okviru programskega ključnega ukrepa KA1 šolo podpira pri zagotavljanju priložnosti za poklicni in osebni razvoj učečih se, učiteljev, vodij usposabljanja in drugega strokovnega osebja.
Cilji dela za celoten čas poteka projekta (2024-2027):
- cilj 1: kompetence za graditev vključujoče skupnosti: povečati kompetence učiteljev in učencev za sobivanje, sodelovanje in delo z učenci s posebnimi potrebami in manj priložnostmi
- cilj 2: digitalizacija šole: razvijanje kompetenc za življenje in učenje v digitalni družbi
cilj 3: socialne kompetence za različnost: življenje v skupnosti - cilj 4: vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj
- cilj 5: modernizacija poučevanja
- cilj 6: internacionalizacija šole, krepitev evropske dimenzije in medkulturnost
Predvidena izobraževanja:
- seminarji na temo učencev s posebnimi potrebami,
- opazovanje pouka na šolah, kjer je več tujih učencev in učencev s posebnimi potrebami,
- sodelovanje učencev s partnerskimi šolami.
Okvirni časovni okvirji poteka projekta:
- cilj 1: jesen 2025 – pomlad 2027
- cilj 2: jesen 2025 – jesen 2027
- cilj 3: poletje 2024 – pomlad 2026
- cilj 4: jesen 2024 – jesen 2025
- cilj 5: jesen 2024 – pomlad 2029
- cilj 6: jesen 2024 – pomlad 2029
V šolskem letu 2024/2025 bomo poskušali doseči naslednje cilje prvega glavnega cilja projekta:
Cilj 1: Kompetence za graditev vključujoče skupnosti:
- izobraziti učiteljski zbor in ostale strokovne delavce za delo z učenci s posebnimi potrebami, težavami in učenci tujci vsaj na osnovni ravni (razumevanje, poznavanje osnovnih metod in strategij dela),
- opolnomočiti učence s posebnimi potrebami, drugimi težavami in učence tujce za hitrejše vključevanje v šolsko skupnost,
- opolnomočiti sošolce za sprejemanje, pomoč in podporo učencem s posebnimi potrebami,
- oblikovati učinkoviti model pomoči učencem tujcem za učenje slovenščine in vključevanje v šolsko skupnost.
Metode in dejavnosti za doseganje ciljev:
Za izvajanje projekta bomo uporabili projektni pristop z vsemi ustreznimi fazami: načrtovanje, priprava, izvedba, evalvacija in diseminacija rezultatov. Vzpostavili bomo tudi računalniško podporo za vodenje in spremljanje finančnih tokov ter vsebinskega dela projekta. Redno bomo oddajali poročila o spremljavi projekta, ki jih zahteva CMEPIUS. Pri tem bomo uporabljali orodje BM (beneficiary model) Mobility Tool. Izvajali bomo sprotno evalvacijo na projektnih sestankih ter zaključno evalvacijo ob koncu projektnih obdobij.
Dejavnosti v obdobju 2024-2025:
- izmenjava učencev na Dunaj (skupaj cca 25 učencev in 3 učiteljev) na področju ekologije in trajnostnega razvoja,
- spremljanje na delovnem mestu (skupaj cca 16 mobilnosti) na področju Neverjetnih let (Norveška in Irska) ter vodenju oddelka (Islandija),
- seminarji (skupaj cca 4 do 6 mobilnosti) na področju digitalnega pripovedovanja zgodb, ki združuje pripovedovanje zgodb z uporabo digitalnih orodij in medijev, kot so slike, videoposnetki, zvok in animacije (Digital story telling) ter na področju vodenja razreda (Classroom management) in projektnega managementa.
Izmenjava na Dunaju
V okviru programa Erasmus+ Akreditacija naša šola v tem šolskem letu sodeluje s šolo Evangelisches Realgymnasium Donaustadt na Dunaju. V projektu sodelujejo učenci, ki na naši šoli tretje leto obiskujejo izbirni predmet nemščina. Projekt je sestavljen iz več delov:...