V četrtek, 6. februarja 2025, je v dvorani UE Ljubljana Izpostava Vič Rudnik, potekal 35. Območni otroški parlament. Letos so predstavniki osnovnih šol območja Vič Rudnik razpravljali na temo Šolski sistem. OŠ Trnovo so zastopali učenci: Maša Kromar, 9.b, Filip Štritof, 8.b in Gaja, Arh 7.c razred.
Mladi parlamentarci so v uvodu predstavili razmišljanja in sklepe učencev svojih šol. Sledila je diskusija po štirih sklopih; metode in načini poučevanja, učne vsebine in šola za življenje, vrednote in odgovornost, odnosi in sodelovanje. Oblikovali so naslednje zaključne sklepe:
- predlagali so uvedbo novega predmeta z naslovom Šola za življenje, ki se ne ocenjuje in vsebuje življenjsko pomembne vsebine prve pomoči, skrbi za zdravje, spolnosti, varnosti in pasti na spletu;
- učenci si želijo, da se ocenjuje njihovo vedenje in da vpliva na končni učni uspeh, ker je ta ocena edino na tak način učinkovita;
- vzgojni opomini učencev naj se ne zbrišejo z novim šolskim letom in predlagajo, da se jih zbriše po treh letih;
- predmet DKE naj se poučuje tudi v 9. razredu in vključuje vsebine finančnega opismenjevanja;
- želijo si več skupinskega dela, učenja na prostem, terenskega dela;
- vzgojni predmeti kot so šport, GUM in LUM naj se ne ocenjujejo in ne vplivajo na končni učni uspeh, ker so to predmeti za sprostitev, ustvarjanje in druženje brez stresa.
Barbara Ogrin, mentorica OP